Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

söndag 20 april 2008

Härligt med en fika


Idag var jag ledig och kunde fixa till lite på framsidan. Solen sken och jag tog mig tid med en liten fika och läste lite i boken "Lyckans hjul" av Kajsa Ingemansson.(Fick den av tomten i julas). Den verkar vara en mysig bok. Är lite less på alla deckare med mord och ont uppsåt. För övrigt är jag en stor älskare av Rosamunde Pilcher. (Solen tycks vara blå!!!) Hmm.



Köpte några blommor.




Här myser Musse i solstolen. Han är vår äldsta katt, och tycker om att ligga på kuddar.


Tog också några bilder i butiken i lördags. Vårdukning, det är bara jordgubbarna som saknas.




Vi har fått mycket nytt, bl a fattigmanssilver, vita överkast, vita överdrag till stolar, vita mattor.

12 kommentarer:

Designe sa...

Va mysigt det ser ut och vilken vacker dukning! På översta bilden, är det den ljuvliga quiltade pläden som jag frågat om förut tro? Ja katter de hittar verkligen mysiga ställen att sova på..man hinner knappt lyfta på rumpan förrän de snott ens plats!:) Min lillkisse ligger på en stol bredvid mig när jag bloggar! :) Kram

husnummer30 sa...

Dukningen ser jättefin ut. Där skulle jag kunna tänka mig att slå mig ner och äta en god middag! :-)

Ha det fint! //Jill.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Kerstin, åh så mycket vackert i butiken, fint arrangemang och vilken vacker dukning! Va mysigt du såg ut att ha det vid ditt hus i solen och Kajsa Ingemarssons böcker älskar jag! Musse ser ut att ha det mysigt där med, min Oskaria solade sig hela dagen i går också! Bellis är väl för söta blommor....

Tja, detta med en blogg som tar samma namn är minst sagt märkligt. Antingen sabotage, extrem fräckhet el ngn som inte har " alla hemma"... Bloggen hette klockrent Guldkant på Livet, med även den emailadressen mm, detta känns inte kul även om de min "min" krets vet att jag är jag men man vill inte beblandas med ngt oseriöst el ens "guldkantsswapen" som man ju kommer till när man klickar på hennes "guldknat på livet" kommentarer som hon lämnat hos så många på så extremt kort tid igår!
Skulle hon funnits kvar så hade man ju dessutom lika gäran kommit till hennes blogg om man googlat på namnet, inte bra reklam för mej...

Hon hade dessom rakt av kopierat Mias ( Hem & Lycka) text och bilder! Märkligt...och att känna till så många bloggar i denna inredningsbloggvärld men inte min är också konstigt, för innan man skaffar blogg brukar man ha kikat runt lite innan....
Nog om det. Ha en bra ny vecka, nu måste jag ila, jag byter inlägg senare idag! Mari.

Liten Bod sa...

Jättefina bilder, och jag gillar ju blått :) Kram, Tina

Glitter och Marsipan sa...

Ja ni har onekligen ett blått sken från solen...
Å,vilka fina bilder du visar från affären.Fattigmanssilvret ,
verkligen vackert.
Ha det gott
/Anette

Randi sa...

Vilken läcker bordsdukning - ser verkligen inbjudande ut! Vackra bilder! Din lilla kisse ser ut att verkligen njuta av vårsolen ... min lilla svarta har legat i solen hela dagen. Förstår inte att hon orkar!

Prettomorsan sa...

Vad fint ni ser ut att ha det. Jag måste nog titta in hos er någon dag känner jag!

Anna dreamhome sa...

Hej hej....
Fika....jag och min kära arbets kollega och syster har bestämt att från och med imorgon är det slut på fika...har nämligen fikat med allt för goda tillbehör under en lång tid....nu får det bli andra bullar!! jag skulle dock gärna vilja slå mig ner på stolen med den underbara quiltade pläden och dricka kaffe!!! och lilla kissemissen har jag gärna i knät...dukningen är underbar!!! mycket inspirerande bilder från er fina butik!!!
kram Anna

Stjerneglimt sa...

Ser ut som både du og katten hadde ei fin stund i solveggen!

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilka fina bilder, man vill slå sig ner vid det vackra dukade bordet. Må så gott!
Kram Helene

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härliga bilder du visar. Och jag hade mer än gärna satt mej vid det dukade bordet...
Kram
Marie

Min Verden sa...

Så utrolig vakre ting du (dere) har. Så godt å få realisere en drøm med gode venninner og fin butikk. Hvis jeg kommer til Sundsvall en dag skal jeg komme innom :-)