Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

torsdag 8 maj 2008

Härligt - nu har våren kommit eller är det sommaren?

Har varit ett par dagar Göteborg och njutit av lite sommar. Njöt en dag i Botaniska trädgår'n. (Min son har äntligen fixat till min kamera, så nu hoppas jag att det inte ska bli några blåa bilder). De här blommorna ska vara blåa ;).



Hann också handla lite på loppis. De här två ljusstakarna med små förgätmigejblommor och rosor kunde jag inte motstå. Tavlan har jag haft sedan länge och den är målad på glas på baksidan. Hon är så vacker.

I butiken har vi fått in en del zinkbyttor till trädgården, grodor, zinkbord m m. Plåttavlorna med rosor kan man ha på balkongen eller vid uteplatsen. Själv tänkte jag sätta upp en på mitt nygamla järnstaket. Jag längtar att få göra ordning en ny uteplats med bl a järnstaketet. Ska visa bilder på det sedan.
Här har vi använt en gammal spegel som bricka.

Äntligen har vi fått in den vackra gardinen, som är 280 cm lång. Lampkjolen är så skir, passar till många olika skärmar.
"Det går en vind över vindens ängar, det fladdrar till i en tyllgardin..."


Det här var lite nytt från butiken - kommer men nya bilder om ett par dagar.


14 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

men du,vad mycket fint du visar.
Gardinen är ju helt underbar.
Och rosentavlorna...skulle passa i mitt uterum..
Fina bilder du visar,bra med en son som kan fixa sådana saker.
Ha en skön pingsthelg
kram anette

Villa Nyhem anno 1918 sa...

OJ VILKEN FIN GARDIN,MÅSTE NOG KOMMA IN OCH KIKA PÅ DEN I BUTKEN,MVH MARIA

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Kertsin, åh så vackra bilder, men jag betvivlar, ska verkligen de blommorna vara blå: ) De var helt underbara och fint fotade med! Tur sonen fixade kameran. Vacker gammal tavla och så snyggt med spegeln som bricka! Underbart ljuva gardiner, de är verkligen sommar, och vet du, just DEN sången nynnar jag ofta på, den är bara så fin så nu kommer den sitta i huvudet resten av denna dagen bara för att du skrev så...Ha en fortsatt skön helg, nu väntar fruskort i solen och ett besök i handelsträdgården! Mari.

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vilka fina bilder du visar...
Dom där plåttavlotna med rosor var härliga..var kommer dom ifrån?
Ha en skön vecka
Kram Liselotte

Husbilsresan sa...

Så mycket fint du visar idag.Den gardinen skulle jag verkligen vilja ha och lampslöjan till.....skulle inte sitta fel.
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo igen

Vad kostar tavlorna i plåt?
Är dom ifrån blommingville?
Ha det bra
Kram Liselotte

Vit Spets sa...

Godmorgon!
Ååå va kul att du antar utmaningen! visst du skriver allt som ett inlägg - ibland har man idétorka å då är det skönt att ta tag i utmaningar...
Lycka till!
Kramis
//Siv

Vardagslycka sa...

Men åh, vilken söt lampkjol! Går den att beställa?
Vilken fin sida du har, nu ska jag läsa ikapp lite.
Önskar dig en härlig vecka!
Kram, Carina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ mycket fint du visar ifrån butiken! Gillar verkligen gardinen, vad kan en sån kosta?
Lampkjolen var också väldigt fin...
De små ljusstakarna du köpte, har jag ett par precis likadana...hihi
Kram
Marie

Fröken Glamborg sa...

Underbart från butiken! Botaniska trädgården i Göteborg är väl fin?! Jag kommer därifrån och längtar dit när du skriver om den...har varit där mycket när mina barn var små! Ha det så bra nu & kram från mig.

Designe sa...

så mycket fint!...gillar särskilt sista bilden med den fina spetsgardinen och lampan med den fina lampkjolen! Ha det gott! Kram :)

A home far away sa...

Men åh så många fina saker du visar jag blir alldeles kollrig det blir storshopping på Sverige semestern i sommar

Kram från Singapore

Anna dreamhome sa...

Hej hej,
Vilka fina bilder du visar, vi har nog mycket liknande smak, för på flera utav bilderna ser jag saker som även vi har i vår butik! Himla kul faktiskt!! Den helt underbara gardinen och lamp kjolen har vi ej och GUD!!!! så fint!!
skulle så gärna vilja åka och besöka er butik!!! jag älskar att kika i inrednings butiker.... nästa gång du åker till Göteborg måste du besöka en butik som ligger nästan högst upp på Kungsgatan, butiken heter Grönbergsinteriör och är verkligen värd att besöka!!! Baldershage är också en mysig butik.....det finns ju en och annan guldgruva i Gbg!! Självklart är du ju hjärtligt välkommen att besöka lilla Kungälv som ligger 15min från Gbg.
Kram Anna

Unknown sa...

Hejsan!
Så mkt tjusigt du visar!
Ville bara kika in och önska dig/er en trevlig helg!
Bamse Kram Petra¨
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem