Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

måndag 19 maj 2008

När inte sommaren vill komma får man ha det lite somrigt inne!


Vi fick en liten försmak av sommaren för några veckor sedan - men sen - kallt. Då får man sätta blommorna inomhus i stället.




Hittade de här fantastiska stolarna på en loppis. Ska byta dynor och hitta något bra ställe att ställa dem på. Återkommer med bilder när det är klart.



Svart!!! Ja, så är det, men annars är det vitt som gäller - naturligtvis. ;)
I en liten hall har jag faktiskt en svart öppenspisspegel och ett litet svart bord till. På det lilla bordet står också moder Theresa i ung ålder. (Vi har några kvar i butiken.)



Den här gamla soppskålen köpte jag på en loppismarknad i Bryssel för flera år sedan. Ibland använder jag den till soppskål.



Här kommer också en liten bild från butiken. Tvålar - bl a den populära tvålen Gamila. Den rekommenderas bl a av Madonna. Bra morsdagspresent!


Ha nu en härlig vecka och hoppas att vi snart får lite värme!



14 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Vad vackert du har gjort med blommorna i fönstret,själv har jag höljt mina blommor ute,ett par nätter,i väntan på värmen igen.
Vilken fin ide´att ställa ett gasmmalt fönster i fönstret...så fint.
Dina stolar var ju ett riktigt fynd,dom måste du visa när dom är färdiga.
Ha en skön dag
kram Anette

Nina sa...

dem dära stolarna var ju så vackra vill ha vill ha ! och jag gillar svart i inredningen väldigt mycket just nu... jag vet att det har varit populärt för ett tag sedan men det är förnst nu jag börjar gilla det skarpt !!!
ha en underbar vecka och hoppas att värmen kommer snart !!!!

me and alice sa...

Hej Kerstin!
Vilka underbara stolar du köpt!!! Såna vill jag också hitta på loppis...
Vad fint du gjort med blommorna, och vilka snygga krukor.
kram Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Mycket fina små passande gåvor i er mysiga buitk och vilka otroligt vackra snirkliga stålstolar du har fyndat, såna skulle jag vilja ha! Svart blir döläckert! Och vilken vacker soppterrin! Du har verkligen öga för det vackra... Ha en bra vecka! Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket härlig du visar. Stolarna var väldigt fina! De kommer att bli kanon när du får klä om dynan.
Svart kan vara väldigt snyggt också, det bryter så fint mot det ljusa.
Kram
Marie

Living by Milla sa...

Men du, stolarna är underbara och de vita krukorna förr mig i smaken !

Det är snyggt att blanda in lite svart men det får inte ta över ! :)

Ha det bra!
kram Camilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbara sommarbilder! Vilka fina caféstolar du hittat på loppis!
Ha det gott!
kram
nina

Unknown sa...

Hej mamma, jag tycker inte att du ska klä om stolarna, du vet att jag tycker att de ser bra ut precis som de är. Du vet att jag gillar när du har lite färg också ;) kram från lillhjärtat

Liten Bod sa...

Vilka stolar du fyndade! Jag tycker tyget är rätt så fint också, men det kanske är slitet? Eller så vill du bara ha vitt som så många :) Det blir nog fint vilket som. Nu vill jag att nattfrostrisken ska försvinna så att jag törs plantera blommorna jag köpt i deras rätta krukor! Kram, Tina

Designe sa...

Åh va somrigt och fint du gjort med blommorna i fönstret! Härligt! Fina fynd du gjort oxå!
Ha en fin helg! Hoppas vädret blir bättre! Kram :)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så koselig det er i vinduskarmen din, så sommerlig...
Er ikke bedre vær her heller - venter på sommeren...
Et skikkelig kupp de stolene, knallfine...

Ha en koselig dag og helg...

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej vad vackert du gjort med blommorna,man får värkligen sommarkänslor.Fina stolar du hittade.
Ha en bra vecka.
Kramis Tess

Levindas Värld sa...

Åh vilka hjärtliga stolar, såå vackra och söta :). Måste säga att jag är väldigt avis på dej som lyckats hitta dem på loppis... Är själv ute efter sånna stolar eller nå liknande att ha hemma hos mig...jättefina! Grattis till fyndet får jag väl säga :)

Fin blogg förresten!

kram,
http://levinda.blogg.sealevinda

Husbilsresan sa...

Här har sommarvärmen kommit tillbaka...hoppas den har kommit till dej också=)
Vilka otroligt fina stolar du hittade på loppis!
Vackra bilder både från ditt hem och din butik.
Ha det gott!
Kram/Gunn