Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

torsdag 29 maj 2008

Nu går det fort...härligt

Först måste jag bara visa den här fina liljekonvaljbuketten som jag fick av en väninna - hoppas att ni känner den ljuvliga doften. ~
Ibland har man tur :), tack Liisa.




Den skulle jag vilja dela med mig till er alla som besöker min blogg och ni som skriver så vänligt till mig. Tack, tack, tack.




Vi har ju en del gamla saker i butiken och här är en gammal hylla som jag gääärna skulle vilja ha, men....det får bli någon annan lycklig, som får sätta upp den hemma hos sig.


Vacker liten medaljong, som man kan binda fast lite varstans. Själv har jag satt fast den på ett halsband.



Här kommer också lite annat nytt i butiken. Vad sägs bl a om denna fina schablon som man enkelt kan sätta fast på ett fönster eller spegel.





Vi har också massor av gamla blomstertryck.

Hoppas att det blir fortsatt vackert väder, så att jag kan göra ordning ute i trädgården - jag har inte hunnit med det. Jag ska försöka vara flitig som en myra.
(Kan ni se myran i blåbärsriset?)

Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin



14 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

God morgon Hjärtats Saga! Så mycket fint ni fått in i butiken, hyllan, schablonen och blomstertrycken var jätteläckra! Och vilken fin takkrona, besläktad md min lilla ljusstake ser jag! Liljekonvaljer och syren är de godaste doftare naturen har att erbjuda tycker jag, ha en riktigt bra och solig helg! Mari.

Glitter och Marsipan sa...

Hejsan,vilken fin liljekonvaljbukett du fått.
Det var mycket fint du har fått in i butiken.Hyllan var ju bara så läcker...schablonen,fäster den på glas och finns det olika?
Vem vill inte va flitig som en myra...det var snyggt fångat på bild.
Hönsnätkupan har jag knåpat ihop.
Tårtan har min mamma gjort,man kan ha glass,grädde ,jordgubbar mm i.Hon hade pressat ner det i en skål när hon gjorde den och stjälpt upp den uppoch ner,så den höll formen bra.
Ha en riktigt skön helg.
kram Anette

Nina sa...

underbar bukett och underbar tid !!
Jag njuter verkligen just nu!!!
Säg mig korten kommer dem ifrån Petit Crapaud? Eller vart kommer dem ifrån? Vill också ha !

kramar/nina

Vit Spets sa...

Visst är det härligt när det finns så goa vänner! jag känner doften! (inbillar mig) jag och sonen Noel är jätteförkylda ;( vi som åker till Bulgarien i morgon. Vackra saker ni köpt in till butiken - hyllan, schablonen och korten gillade jag extra mycket...
Kramis
//Siv

Elzie sa...

Vad härligt att kunna göra allvar av en dröm och öppna butik. Så mycket fint också, man blir så sugen på att åka till Sundsvall, men det är nog lite för långt för oss i år.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

PS! Hoppas det går bra att jag länkar dig?

Mjuka sa...

så mycket fint du har!!Hyllan är ju helt underbar
kramar >M

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Javisst känner jag doften ända hit!
Den är ljuvlig!
Hyllan blev jag störtförälskad i. Brukar ofta bli det i hyllor...också.
Kram
Marie

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilken fin Liljekonvaljbukett du har fått :-)
Så mycket fina saker du har i butiken, synd att det är så långt emellan oss annars hade jag besökt dig:-)
Ha det så bra!
Kram Helene

Liten Bod sa...

Så fina bilder! Schablonen var ju lite ny och kul! Jo, jag ser faktiskt myran när du säger det :)
Kram, Tina

Living by Milla sa...

Hallå Kerstin!
Mmmm, buketten diftar ljuvligt! :)

Schablonen är bara sååå underbar,den skulle jag gärna vilja ha !! Du har så mycket vill-ha-saker i din butik !

Varm solig kram!
Camilla

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen så mycket fint ni verkar fått in i butiken.Snart flyttar vi till stugan för sommaren och hoppas att jag ska ha möjlighet att komma till er och kika runt lite.

Ha en bra vecka.

Kramis Tess

Yvonne sa...

Äntligen hittade jag din underbara sida. Reservera några blomstertryxk åt mig. Du vet vilka jag gillar
/Kram/Yvonne

Fröken Glamborg sa...

Vilka liljekonvaljer....önskar dig en trevlig helg!! Kram Veronica

Inspiration i vitt sa...

Hej och tack såå mycket för dina vackra varma ord.
Vilken fin butik du verkar ha skulle väldigt gjärna vilja besöka den någon gång om man skulle råka ha vägarna förbi.
Dn vita hyllan var bara så fin.
Kram på dig/Ingela B.