Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

söndag 8 juni 2008

Lupiner - Rosor - Sparris - Syrener

I helgen har jag fixat lite i trädgården, men det återstår en hel del. Hittade de första lupinerna, som är en av mina favoritblommor. Planterade också några söta rosenbuskar. De blommar för fullt - hoppas att de gör det hela sommaren. Här kommer några bilder från trädgården.



Den här stolen har jag haft jättelänge. De liknande nyinköpta stolarna har jag inte gjort i ordning ännu. Det kommer, jag försöker hitta en bra plats för dem.



Gjorde en liten förrätt med färsk sparris. Det är för gott med den första sparrisen.


Idag hade vi regn och åska på eftermiddagen - det var riktigt mysigt, men vi får hoppas att det blir fint väder till veckan, då det är studenten och skolavslutningar.



Oh, vad jag har längtat efter att få ha syrener i min ljuskrona. Den hänger nära min fåtölj, som jag alltid sitter i på kvällarna och dricker mitt kvällste. Ikväll blir det ljuvligt med doften av syrener, rabarbergrädde-te och lite bläddring i Franske Fornemmelser, då kan man sedan somna gott.
zzz
Ha nu en härlig vecka och njut av alla blommor och fågelkvitter!!!
Kerstin

16 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Det var härliga trädgårdsbilder du visar.Vilken underbar tid det är.
Regn och åska,det var länge sen,skulle egentligen behövas lite här.
Vad fint att kunna ha blommor i ljuskronan.
kram Anette

Elzie sa...

Ljuvligt. Har ni gjort blomlådan på väggen själva? Letar efter något sådant att ha här istället för plastlådorna (duger enligt gubben *s*).
Hoppas du har en bra vecka.
Kram Elzie

Frida sa...

Hej!
Vilken underbar blogg du har, så fina bilder!
Kram frida

Husbilsresan sa...

Å,jag älskar lupiner!!!!Jag tycker att det är en bland dom vackraste försommar-blommorna.Och vad vackert det var med madonnan och lupinerna på din bild.Vackert var det också med syrenerna i ljuskronan.
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Liten Bod sa...

Visst är det mysigt med alla blomster! Så fin din ljuskrona är, det är ju en likadan som "min" blomsteraffär har! Håller på att ruinera mig på blommor till mina utekrukor, men det är ju så kul att få lite fint ute... Kram, Tina

Hem och Lycka sa...

Ytterst härliga bilder på somriga detaljer. kram!

Nina sa...

lupiner är verkligen sommar men våra är överblommade tyvärr....torkan tog dem...

Helene på Rörvik sa...

Hej Kerstin!
Vad fint du har det i trädgården, roligt att plantera och pyssla. Här är det sååå torrt så det är inte så roligt längre gräset är gult och perennerna har stannat i växten det behövs lite regn nu. Tack för hälsningen!
Kram Helene

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej underbara trädgårds bilder du visar.Det är så roligt att se hur sina blommor växer i trädgården.

Ha en fortsatt bra helg.

Kramis Tess

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, vilkan vacker ljuskrona med syren i! Och fina stolar. Luppisar är ju för vackra, synd de inte står i vasen så länge, så himmelskt god den rätten såg ut! Ha en bra vecka innan midsommar! Mari.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbara bilder! Så god förrätten ser ut, mums!
Du har en utmaning hos mig!
kram
nina

Levindas Värld sa...

Vad många vackra bilder du bjuder på, det får jag tacka för :)

ha det gott!

hemtrevnad marie sa...

Så vackra bilder!!
Så mycket nytt sen jag var inne sist....
stolarna du hittade på loppisen är underbara!!
kram

Vit Spets sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder du visar - det är verkligen en härlig tid nu... och tänk så grönt vi fått under tiden vi har varit borta...
Kramis
//Siv

Dicksonska våningen sa...

Jättemysig blogg!
Gillar schablonen till glas och spegel! Vad kostar de i din butik?
Kram Annika

Anna dreamhome sa...

Hej hej,
Vilka underbara bilder!!!! denna tid är fantastisk.
Va fint du har gjort, dina stolar är verkligen jätte fina. Är på jakt efter liknande, men har ej lyckats hitta några!
kram på dej och fortsatt trevlig sommar!
Anna