Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

onsdag 18 juni 2008

Regnig dag = lite strykning och krusning

Det regnade i söndags och då strök jag några örngott. Jag krusar alltid banden för det blir så fint.


Jag måste bara visa troligast de sista syrenerna för sommaren. De är nu på väg att blomma ut.
Här är det rosa syrener, som står ovanpå en gammal kamin. Jag har ju nämnt tidigare att jag bor i ett 70-talshus :( Då får man försöka göra det gammaldags inomhus istället och det gör jag med olika detaljer, såsom gammal kamin, dörr, fönster och naturligtvis alla gamla möbler .


Här är det ljuslila syrener. Jag visade vita förut och det var nog vackrare.


Här kommer också lite nya bilder från butiken.

Det charmiga flugeskåpet, roskudden, rostiga bokstäver och siffror m m. Vi har nu åter fått in boken Franske Stemninger, som är ett måste... Den kan man bläddra om och om igen.



Nu får jag önska alla en trevlig och skön midsommarhelg!
Glöm inte att lägga 7 sorters blommor under kudden! Är man redan gift, då kan man stö lite rosenblad vid kuddarna istället! Så blir det nog. ;)

12 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Ni verkar ha en jättefin butik!
Trots att jag bor i Sundsvall så har jag ännu inte besökt er butik, men nu får jag ta och göra det!
Kram Malin

Glitter och Marsipan sa...

Å,så mycket fint du visar.Får kolla mer efter Ölandsresan,åker strax.
stora midsommarkramen Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Mycket vackert och nytt i er fina butik! Och så fint med nymanglade och krusade örngott! Hm, jag är inte gift men sambo så jag får väl lägga en kvist under kudden och strö ngt rosblad vid sidan om. För gardering : ) Ha en riktigt skön och god midommar! Mari.

Designe sa...

Åh va fint du har gjort och så vackert med krusade band på örngotten! Ha en underbar midsommar! Kram :)

mysiga heestrand sa...

Hej! Vilken mysig butik ni verkar ha. Den är inte olik vår butik i Heestrand i Norra Bohuslän. Vi har liknande stil som Ni. Vi har dock inte hittat leverantören av de rostiga bokstäverna. Vi har också mycket danska leverantörer.
Ha en skön midsommar
Marita & Camilla i Heestrand

Living by Milla sa...

Hej Kerstin!
Ljuvliga bilder med mycket vill-ha-saker som vanligt!! :)

Vårt hus är från -68 och visst går det att göra fint ändå! Utseendemässigt är det inte mitt drömmhus men invändigt.. japp, älskar planlösningen som är öppen och att sovrumsdelen ligger vid sidan om. Stort är det också, totalt 270 kvm med allt man kan önska sig, kaminer på båda planen, bastu, pool och praktiska utrymmen såsom klädkammare, matkällare förråd,snickarbod, garage och carport. Vad mer kan man önska sig? ;)

Skön midsommar!
kram Camilla

Millas hem sa...

Håller med...en helt underbar bok!
Kram Camilla

Stjerneglimt sa...

Så fine putevar!( men örngott høres så mye finere ut enn vårt putevar) =0)Jeg er nok ikke like bevandret i strykningens kunst, for å kruse båndene vet jeg ikke hva er, men det så fint ut =0)

Husbilsresan sa...

Så vackert med syrenerna och så mycket fint du har fått in i din butik....synd att jag inte bor närmare bara....
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Liten Bod sa...

Så fint det är med syrener! Vi har en buske som inte blivit så stor ännu, så den får behålla sina blommor... Sakerna i butiken ser så fina ut, förr eller senare kommer jag till Sundsvall igen... :) Kram, Tina

Les Cotrions sa...

Lovely blog! I can only enjoy your pictures...I'm Italian and I can't understdand a word! You have so gorgeous things...I'd like having all of them! I'm passionate about home decor and antiques-hunting and I love spending my spare time creating for my home and web-shop. I find creativity so relaxing!
I hope to hear from you...I'd like having your blog on my list...can i link you???
Have a nice day!
Ciao
Vale

Mitt hvite hus sa...

Hei:=)

Nå har jeg sittet med min te kopp å lest igjennom bloggen din. Jeg har hatt en alleles herlig stund her inne hos deg:=)
Jeg kommer gjerne innom på besøk igjen ,derfor legger jeg deg i listen min slik at jeg lettere kan finn tilbake.=)

Ha en strålende fin søndag:=)

Klem.