Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

torsdag 22 januari 2009

Nu var det ett tag sedan!

Hela december är ju en fantastisk månad, då allt är så fint, både ute och inne. Men det är inte så tokigt nu heller. För när man tagit bort det mesta av julen så känns det gamla som nytt igen och man vill även förändra och förnya.
Fick lite tulpaner av min man, (det var väl gulligt), men han blev lite besviken då jag klippte av dem till knappt 1 dm och även fördelade dem i några olika vaser. Efter en stund tyckte han att det inte blev så tokigt ändå.
Det är vår äldsta katt, Musse, som ligger och myser i soffan.


Jag tycker om kvinnomotiv av olika slag. Den här lilla statyn köpte jag nu i julas.



Så här ser hon ut i närbild.
I vår butik Vackra Hem händer det spännande saker. Vi börjar nu att sälja lite kläder från det populära, danska NOANOA.

Det här är tapeten inne i provhytten. (Ska visa hela provhytten senare.)

Magasinet Jeanne d´Arc Living, har nu kommit och är helt fantastisk. Vi säljer den nu i butiken och det är en strykande åtgång. Den går bara att köpa i de butiker som är återförsäljare till Jeanne d´Arc.

Några nya saker har kommit in, t ex det här fina nyckelskåpet, där man också kan lägga posten i små fack.


Ska försöka att inte dröja så länge till nästa gång. :)


Ha det nu så bra och många hälsningar från Kerstin

8 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen Saknar när du inte är ute och uppdaterar dig. Hoppas allt är bra med dig, har du varit på formex? det var jag och man blir ju lika full av inspiration som vanligt.
Kramis Tess

Liten Bod sa...

Det var länge sedan! Tur att jag har dig på Bloggkoll :) Så fina saker du visar, nyckelskåpet och den lilla damen var kanon! Jag måste försöka få tag på den där tidningen, även om jag inte är så fransk :) Kram, Tina

Anna dreamhome sa...

Hej hej på dej...kul att "höra" och "se" lite av dig, är inne hos dej och kikar lite då och då.....vad spännande att börja sälja lite kläder, tapeten i provrummet ser fantastisk ut! Ha en trevlig söndag!
kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men hej Kerstin! Va roligt med ett nytt inlägg från ditt fina hem och mysiga butik! Lika kul varje gång, ni har verkligen en sån vacker butik med många godsaker... och ännu en goding, Musse ser ut att trivas där i finsoffan bakom de kapade tulpanerna: ) Mari. ( ja, är lite i på norrländsk mark i vinter, men inte i Sundsvall dessvärre...)

n o r d i n g å r d e n sa...

...förresten, vilken läcker tapet i er provhytt! Och NoaNoa kläderna är såå snygga!

Designe sa...

Visst är det härligt så här efter jul att piffa och greja igen och som du säger så känns det som nytt hemma fast man bara flyttar runt lite saker! Nu vill man ha in lite fräscha blommande blommor m.m.
Känner igen mig ang. tulpanerna...jag köpte mig en jättebukett med 30 st i till helgen, kunde inte låta bli att sno några ur den buketten och skära av och sätta i andra små vaser! :) Så fin hylla med fack och så fint provrum! Måste komma in och titta nästa gång jag är i s-vall! Kram :)

Anonym sa...

Ah i sommar så ska jag hitta til er i Sundsvall, oftast åker jag bara och handlar och bunkrar upp men i sommar då ska jag göra stan. ;)
Kram

Designe sa...

Hej igen! Är fortfarande sugen på den där krokbrädan du hade men vet fortfarande inte var jag skulle ha den!...måste kanske köpa krokarna till egen bräda! :)
Tack för hälsningen hos mig!
Trevlig helg!
Kram