Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

onsdag 3 december 2008

Lite julstämning

Nu ligger jag lite efter, men här kommer några bilder både från butiken och hemma. Tusen tack för alla fina kommentarer, mejl och att ni besöker min blogg.

Då tittar vi in i vår butik Vackra Hem...


Vi har extraöppetsöndagar fram till jul
mellan kl 12 - 15.
Du kan hitta jättefina julkulor, lyktor, zinkhus, dukar -
ja, mycket mera som ger julstämning!
Du hittar också massor av julklappar, som vi slår in
i fina paket!

En söt och charmig tygängel som vakar i butiken.
Välkommen in!

En av våra vackra julkulor.



Julklappstips - Vi har fått in igen de populära böckerna från Jeanne d'Arc - Julboken och Franske stemninger.
Ibland önskar jag att jag inte redan hade dessa böcker, för då skulle jag önska dem i julklapp. :) Nej, skämt åsido - jag är jätteglad att jag redan har dem för jag har fått njutit av dem och kommer att fortsätta att njuta.
Men är det någon som kan ge mig ett tips om en annan bra inspirationsbok, som jag kan önska mig i julklapp?

Vi har även fått in romantiska nattlinnen och
pyjamasar - jättesöta!


Julstämning inne i butiken.

Julstämning utifrån.


Ibland har man tur - förra veckan var jag på en loppis och fick tag på den här gamla Madonnatavlan som får pryda upp hemma. Har inte riktigt bestämt var den ska hänga, så just nu får den stå ovanpå ett skåp i matrummet.

En gammal docka, som jag fick när jag var liten. Vid jultid får hon alltid ha en vit brodyrklänning och glitter i håret.

Med den här bilden önskar jag en trevlig vecka!


Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

8 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Hello my friend! Wonderful shop! I'd like to visit it!!! Too far from me!
Have a nice week end!
Hugs.

Vale

Anonym sa...

Så mysigt!

Nu var det ett tag sedan jag var in hos er i butiken. Flyttade ju till Sundsvall...

och blev vansinnigt förkyld. Jag som inte brukar bli förkyld mer än någon gång vart tionde år eller så.

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så fint ni har det i butiken Kerstin! Juligt, stämningsfullt och vilka julkulor, så snygga! Ni har verkligen en fin butik, smakfullt inne och sånt vackert gammalt hus, passar ju er stil perfekt! Nattlinne? Så snyggt, jag skulle ha det på firmafesten: ) Fin madonnatavla du kom över! Många hälsn till dig i juletid! Mari.

vintagetraeume sa...

Hab Dank für einen wundervollen Streifzug durch Deinen Blog.

Liebe Grüße läßt Antje da

n o r d i n g å r d e n sa...

GOD JUL KERSTIN!!!


MARI:

Les Cotrions sa...

Merry Christmas! All my best wishes for you and for your family!!!
Vale

Simon sa...

Hej. Ååå, vad kul för dej att du förverkligat din dröm med en egen butik. Hoppas det går bra för er. Jag är lite för feg för att göra nått sånt, men jag har precis blivit arbetslös så nu kanske är den bästa tiden att chansa. Ha det bra/Sara

Designe sa...

Hej Kerstin! Tack för trevligt bemötande i din butik i lördags! Glömde ju säga till dig då att Butiken är heelt underbar! Jag hade kunnat köpa allt! :) Kommer definitivt att besöka butiken nästa gång jag kommer till Sundsvall! Vi kanske ses på Formex! Kram :)