Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

söndag 13 april 2008

Medan snön faller ner!


I helgen gjorde jag ett kanonfynd! Jag hittade en liten fattigmanssilverkanna på en antikaffär. Oh vad glad jag blev. Nu har jag utökat mitt samlande av gammalt fattigmanssilver. Har nu två ljusstakar, två skålar på fot och den här lilla kannan. Är den inte söt?


Sedan har jag pysslat lite. När jag skulle köpa mitt älskingste - rabarbergrädde - så hittade jag dekorarksförpackning, som jag inte kunde låta bli att köpa. Har använt ett av de vackra papperen till bakgrund till en tavla. Den har jag ställt upp på ett månbord i sovrummet. (Ibland blir mina foton så blåa, synd.) Jag visar också några andra ark som var med.



Ha en trevlig vecka och hoppas att det snart blir våååår. Här har det snöat hela dagen. Visar också mina julrosor som har gömts i snö. De anas bara under snötäcket. Lite svårt att se. Hoppas de inte fryser. (Även den här bilden är för blå). Jag får nog gå en fotokurs hos Mari - Guldkant på livet.

Nya varor har kommit in i butiken, bl a lite större fattigmanssilverlyktor, rostiga bokstäver, tyvärr inga siffror. Visar lite bilder på detta troligast tisdagkväll.

8 kommentarer:

husnummer30 sa...

Vilken söt liten kanna. Jag förstår att du är nöjd över ditt fynd.

Ha det gott! //Jill.

Glitter och Marsipan sa...

Vilket fynd du har gjort,vilken söt liten kanna.
Rabarbergrädde lät väldigt gott.
Vad vackert du har gjort med dekorationspappret,det var ett bra tips.
Här har det också snöat i helgen,men det har nästan smält nu.
Hör av mej i morgon ang.handledsvärmare.
Ha det gott
/Anette

hemtrevnad marie sa...

Vilka fynd!
Det är ju jättesvårt att hitta gammalt fattigmanssilver....i allafall här...
Kram på dig!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Kerstin, ha, ha, nej, jag kan inte hålla ngn fotokurs, men tack ändå, det är ljuset som är A & O... men lite blå färg i vår vardag skadar inte... vi njuter av dina bilder ändå, och vackra föremål! Vilken fin kanna, en sån lyckodag, inte var dag man ser såna, den gjorde sig bra i din samling! Och va fiffig du är, tavlan blev ju helt bedårande!!! Ha en bra ny vecka i mysiga butiken! Mari.

Liten Bod sa...

Vilken fin liten samling! Här är det inte heller vår riktigt ännu, men idag (när man är inlåst på jobbet) tittade solen fram lite. Vis av skadan blir det inget mer planterat ute förrän det känns säkert.... :) Kram, Tina

Helene på Rörvik sa...

Hej Kerstin!
Tack för en fin kommentar:)
Så fina saker du har hittat, gillar också fattigmanssilver.
Må så gott!
Kram Helene

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

OO sååå fint!!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka underbara dekorpapper du fått tag i!
Jättefina bilder fastän de är blå!
Ha det gott!
Kram
nina