Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

fredag 11 juli 2008

Lite krasslig

Har varit lite krasslig, så mina inlägg har legat på vila. Tack alla som besökt min blogg och för fina kommentarer! Har inte heller hunnit hälsat på hos alla, men snart så... Med den här lilla loppisskålen med rosor och schersmin från trädgården får jag tacka alla och önska en fortsatt härlig sommar!


Visar några loppisfynd, som jag har fixat till lite.

Så här blev bordet, den gamla spegeln (som jag innan hade satt en schablon på) och den lilla lådan, nedersta hyllan. I den har jag div sladdar till mobilen, kameran m m.

Ska börja läsa boken, som jag bl a gav mig själv i julklapp - Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson. Nä, nu måste jag skynda mig, så att jag får börja läsa den. Den ska visst vara jättebra!Otroligt, men ute har jag inte gjort klart (fast man blir ju aldrig klar) - jag fattar ändå inte - jag har bl a ett litet zinkbadkar, mina fina loppisstolar, lilla järnstaketet m m. Ja, ja - sommaren är inte slut än. :)


Här är i alla fall en av mina älsklingsblommor Digitalis (fingerborgsblomman). Den växer utan att bry sig om varken plats, väder eller vind. :) Den kommer troget upp varje år på olika platser och det är så spännande vart den kommer. Den är tvåårig, så första året kommer bara bladen och andra året kommer blommorna och sedan sprider den sig till ny plats.


Jag nämde tidigare om min älsklingsdikt "Det är vackrast när det skymmer", att jag hade skrivit den i vårt sovrum på väggen. Här är den.

Till sist kommer det några bilder från butiken.


Här är det populära diskstället. Eftersom många har gamla tallrikar, glas och bestick som inte bör diskas i diskmaskin, så kommer det här fina diskstället väl till användning. Vackert blir det när det får fyllas med vackra gamla saker.


Den här nätta blomsterlådan är väl söt med sina fina ståltrådsblommor.

Nu har vi fått hem igen dessa fina burar (finns i olika storlekar). Det är också fint att ha blommor in den.


...samt tänk vad en liten ros kan förgylla tillvaron!

Ha det så bra och många sommarhälsningar från Kerstin

13 kommentarer:

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Sååå underbara bilder! Har försökt med fingerborgsblomma här men inte lyckats tycker de är sååå fina. Det finns en överraskning hos mig till dig!
Ha en fin helg!
Kram Helene

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Kertin, oj, oj här var det mycket ögongodis minst sagt! Så fina fynd du har gjort och så smakfullt arrangerat på det lilla bordet! Fina saker till butiken och den dikten var så fin, mycket vacker text och bild till.Mysig uteplats du har, ha en skön helg där! Mari.

Jenny Oak Fae sa...

Så mycket vackert du visar !!!

Krya på dig-kram från Jenny

<3

Mitt hvite hus sa...

Så mye vakkre bilder du viser. Vaske stelet var utrolig flott da. =)

Ønsker deg en nydelig helg:=)

Klem Kerstin

Elzie sa...

Åh vad mycket fint du visar. Jag bara älskar bilden med fingerborgsblomman. Sådde såna frön i början på sommaren, men har fortfarande inte sett till några blad. Kan dom tänkas komma senare???
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

Liten Bod sa...

Så jättefint det blev med spegel och bord mm! Och din trädgård ser så härligt lummig ut. Affären är fin som vanligt, buren skulle jag gärna ha! Jag har varit brakförkyld i en och en halv vecka nu, men är äntligen piggare. Snacka om uppdämt behov av att göra saker/pyssla! Halva sommaren är ju kvar minst :) Kram, Tina

Vit Spets sa...

Trevligt med loppisfynd! men diskstället du införskaffat va dösnyggggggt! Texten & bilden var så ljuvliga tillsammans...
Kramis
//Siv

Hagbacken sa...

Hej och tack för din fina kommentar...åh vilken fin sida du har...ska genast lägga till den i mina favvisar...hoppas du mår bättre nu, själv är jag på väg på auktion!

Kram Linda

Frida sa...

Hej Kerstin!
Tack för din trevliga kommentar. Tror jag har varit inne på din sida en gång innan, den är så fin. Underbara bilder du visar. Den blomman tycker jag också mycket om. Mamma och pappa har några i sin trädgård.
Hoppas du får en fortsatt bra vecka!
Kramar Frida

färg o form sa...

Hej!! Kul att titta in hos dig och så mycket vackra saker, tar gärna fler vändor till din sida.
Må gott Hannah

Fröken Glamborg sa...

Så mycket fint du har, helt underbart!! Älskar diskstället, vart kommer det ifrån? Vill ha...
Ha en fin vecka & kram!

Marie Söderberg sa...

här finns mycket fint att titta på, härliga bilder, är helt besatt av bloggvärlden hihi...helt otroligt vad det fnns många fina bloggar som din. ha det gott/marie

Anonym sa...

Hej vilka underbara bilder. JAg blev väldigt försjust i disk ställningen. var kommer den ifrån? jag vill också ha en sån i mitt kök.