Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

tisdag 26 augusti 2008

Badkaret får invigas nästa sommar istället!

Det blev inget badande i mitt lilla badkar, det får bli nästa sommar istället. Den har i alla fall förgyllt tillvaron - bara att finnas till!

Här funderar Lotta om hon ska ta något dopp, men hon ångrar sig - kanske finns det någon fisk?

Änglar har alltid legat mig varmt om hjärtat. Denna tavla fick jag av min farmor på 50-talet och har alltid fått suttit uppe vart jag än har flyttat.
Så under årens lopp har jag samlat på mig lite änglar och när jag var på semester, på den grekiska ön Lesbos, köpte jag den här. (De flesta änglarna får komma fram vid jul.)

Tänk vad man samlar på mycket! Här har jag min samling av blåa gamla tallrikar, som jag använder, både till vardags och till fest. När vi är flera vid middagen, får var och en välja den som de helst vill äta på. (Några av dem har jag flera stycken av ifall man skulle vilja ha samma.) Själv kan jag ibland ha lite svårt att välja vilken jag ska ta och då blir det den som ligger överst. Fast jag har en favorit, det är den som ligger till höger om den stora tillbringaren.

I helgen har jag möblerat om - det är nog bland det roligaste jag vet. Det ärver jag efter min mamma. Vi kunde hålla på långt in på nätterna och sedan fikade vi och var så nöjda. Här är ett litet smakprov, fast jag är inte riktigt klar.
Båda bilderna är från allrummet.


Jag måste också nämna att nu har vi lite REA (50 % på vissa utvalda varor) i butiken och till helgen firar vi 1 år. Naturligtvis kommer vi ha ett specialerbjudande - återkommer om detta.

Välkommen in!

Nu blev det mycket, men ...

Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

13 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Nydelige blå tallerken du har. her hadde jeg også fått problem med å velge. Ja det er spennende med ommøblering. Høres ut som du og din mamma koste dere skikkelig smamen.
Ha en fin dag=)
Klem O=)

Designe sa...

Vilket superfint badkar, förstår att kissen blir sugen på att leka lite med vattnet och kanske dricka lite!:) Så fint porslin och vilka fina bilder från allrummet! Ha en fin dag! :)

Jenny Oak Fae sa...

UNDERBARA bilder från ditt hem..!
Vackert badkar, jag är själv på jakt efter ett zinkbadkar...Fint porslin också, jag samlade själv på blåvitt porslin ett tag, men har sålt hela samlingen ombytlig som jag är..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

TACK vännen!

: )

KRAM, Jenny

<3

Glitter och Marsipan sa...

Hej Kerstin.
Vackert badkar du har i trädgården.
Så fina bilder du visar,jag älskar köksbilden med soffan.
Det där med olika tallrikar så man får välja ska jag ta efter.Vilken rolig idé,och så får man ju köpa många olika fina tallrikar.
kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud så vackert hem du har, så himla fint och mysigt! Jag har också möblerat om i dag, roterat runt med ALLA möbler och tavlor i vardagsrummet! Sånt vackert badkar du har, ett smycke i sig! Jag har heller inte badat så mycket i mitt denna sommar men det är inte försent ännu, jag hoppas på en ljummen sept, vattnet är ju varmt! Din Lotta är ju för söt, en sån gullig uppsyn har hon. Den änglatavlan var bara så fin, mycket fin, jag älskar såna tavlor! Mari.

Elzie sa...

Jättefint badkar och precis lagom stort. Din tallrikssamling är helt ljuvlig. Att det bara kan finnas så mycket olika.
Det där med att ändra om känner jag igen. Gjorde det jämt och ständigt när jag bodde hemma. Min far höll på att gå upp i limningen när jag bad honom att "bara" hänga upp en hylla åt mig, ha, ha. Konstigt nog verkar jag ha växt ifrån det, vilket är synd, för det är ju så kul.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Husbilsresan sa...

Vilket härligt badkar....du kanske kan bada i helgen om det blir varmt och soligt som dom säger =)
Vilka fina tallrikar.....jag skulle nog ha svårt att välja om jag blev bjuden på middag hos dej...
VAd mysigt det ser ut hemma hos dej...jag gillar också att möblera om....har planer för vårt vardagsrum,må du tro=)
Ha det gott!
Kram/Gunn

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där Hjärtats Saga, ja, jag ska ned till Sthlm i morg hur som helst och äta middag med goda vänner , kanske jag går på mässan, men man blir egetligen bara lite frustrerad över allt vackert och köpsugen, och så kan man inte köpa nåt!! Har gått tre år tidigare så jag vet det innebär mycket tittande, gående och frustration: ) Ha en trevlig helg! Mari.

Anonym sa...

Vad roligt att det finns möjlighet att titta lite såhär, jag sitter kvarteret brevid och gick senast igår förbi er..:0) och mmm...jag blir varm av allt fint som ni har hos er...har ju varit in någon dag förr..men jag ska gå in till veckan :0) roligt att hitta er via Nina

Anonym sa...

Mysig blogg du har :)

happymajsan sa...

Kul att jag hittade till din blogg. Det var jag som krånglade med dig med siffrorna till advents-ljusen förra julen. Var även in till Vackra hem när jag var i Sundsvall, jättemysig butik och jättefin blogg. Lycka till i fortsättningen. Kram från Majvor i Söderhamn

Liten Bod sa...

Badkaret är jag jätteavundsjuk på! Så fint... Hemma hos dig ser det också lika mysigt ut som i butiken! Vilken bra idé att ha många olika blåvita tallrikar, det kanske man skulle kunna samla på sig... Kram, Tina