Vi har nu sålt Vackra Hem, men jag har bilderna kvar från butiken.

torsdag 18 september 2008

Vilken lycka - egna björnbär!!!

Björnbär är mitt favoritbär och vi har nästan alltid björbärsmarmelad hemma. Det är så gott på mörkt bröd som jag rostar. Det här är första gången vi får så mycket björnbär. Vi har nog haft busken i ett par år och iår har vi fått jättemycket med bär. Det finns mycket kvar, men de måste mogna till sig först. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska göra marmelad eller använda dem till pajer, tårtor. Fast först provsmakade vi förstås.

Här är några bilder från vår butik, Vackra Hem.
Allt går också att beställa.

Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

13 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder, det er så vakkert. BjørenbærMMM...

Ønsker deg en herlig dag=)
Klem !

Anonym sa...

mmm... som vanligt så vackra bilder och ting.

Ha det bra!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så myckert vackert från er mysiga butik och en sån ljustake har jag ju köpt hos er, den är så fin och jag har en sån stor glädje av den! Vilken lycka, egna björnbär, och bilden var så inbjudande! Mari.

Liten Bod sa...

Åhh, så fina bilder! Jag gillar också björnbärsmarmelad mm, men just nu är det sockerfritt för mig... Kram, Tina

hagagården sa...

Visst är det underbart med dessa björnbär o va mycke du har fått ihop,jag har ochså björnbär i trädården som jag har plockat in,men inte alls lika mycke som du.
ha det gott
ninni

Husbilsresan sa...

Vad gott det ser ut...jag har faktiskt aldrig ätit färska björnbär.Fina bilder på alla fina saker ni säljer i butiken.
Ha en skön avslutning på veckan.
Kram/Gunn

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så hærlig... får jo hetl vann i munnen jeg...
Nydelige bilder...

Ha en koselig kveld og helg...

Anonym sa...

Brukar besöka er butik och njuter av den härliga atmosfären! Mixen av gammalt och nytt tilltalar mej mycket. Har fotat och skrivit om er fina butik i LissenTo.Blogg.se.
Ha det så gott

Inka sa...

Attans vilket fint hem du har. Vilka underbara stolar du hittade på loppis. Grattis på ettårsdagen.

Ha det gott



Vänligen Inka

Unknown sa...

Hejsan!
Så vacker blogg du har! Jag undrar om det skulle vara ok om jag utsåg dig till min nästa veckans blogg. Det innebär att jag visar lite bilder från dig och skriver lite kommentarer och alltså tipsar fler att titta in här. Skulle detta vara ok så lämna ett svar i form av en kommentar på mitt senaste inlägg. Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Ulrica sa...

Åhhh du så gott med björnbär och grädde...MUMS

Unknown sa...

Hejsan!
Visst kan jag vänta tills nästa vecka om du vill. Tittar runt lite mer här hos dig för det är så mkt fint! Kram Petra

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad gott med egna björnbär. Och vilken lycka när det blir många!

Du har en jättemysig blogg som jag gärna återkommer till.
Kram Lallis